Ακαδημία Ρομποτικής



Τα μαθήματά μας

Η Ακαδημία Ρομποτικής Λήμνου συνεργάζεται με το κέντρο RSA Robotics & Sience Academy και υλοποιεί τα προγράμματα σπουδών τα οποία έχουν σχεδιάσει οι παιδαγωγοί του, τα οποία διδάσκονται στο δίκτυο των συνεργαζόμενων κέντρων ανα την Ελλάδα. Έτσι διασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή ποιότητα στα μαθήματα που υλοποιούνται στην Ακαδημία μας. Στα μαθήματα του δικτύου εκτός των Lego Education Kits , ενσωματόνονται και άλλα εκπαιδευτικά πακέτα ρομποτικής, όπως είναι τα Microbits, Ozobots, Maqueen, 3D Printers, Drones κ.α.  Με όλα αυτά, έρχονται σε επαφή οι μαθητές μας ήδη από τις μικρότερες ηλικίες (1η και 2η Δημοτικού). Σταδιακά οι γνώσεις και οι δεξιότητες που αποκτούν τα παιδιά εμπλουτίζονται και διευρύνεται το γνωστικό τους υπόβαθρο μέχρι και τις λυκειακές τάξεις όπου και ολοκληρώνονται οι κύκλοι των μαθημάτων μας. Το δίκτυο ακολουθεί τις τάσεις της τεχνολογίας και  τις ενσωματώνει άμεσα στις εκπαιδευτικές του δραστηριότητες. ‘Έτσι τα παιδιά, πάντα μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, αποκτούν άμεση επαφή με τις σύγχρονες εξελίξεις της τεχνολογίας αλλά και με θεμελιώδεις αρχές των θετικών επιστημών και της πληροφορικής.

Οι διακρίσεις μας

Η Ακαδημία μας συμμετέχει σε εγχώριους και διεθνείς διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής έχοντας σημειώσει σημαντικές επιτυχίες. Το 2022 για πρώτη φορά συμμετείχε με μια ομάδα στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2022 όπου απέσπασε στην κατηγορία ποδόσφαιρο (Α – Δ Δημοτικού) την 22η θέση.

Τον Απρίλιο του 2023 η Ακαδημία μας συμμετείχε με 7 ομάδες στον διεθνή διαγωνισμό MRC – Minoan Robosports Competition όπου έγινε στο Ηράκλειο της Κρήτης και εκεί απέσπασε 5 μετάλλια, 2 χρυσά, 2 ασημένια και 1 χάλκινο και αποτελεί την σημαντικότερη διάκρισή μας μέχρι στιγμής.

Μαθητές της Ακαδημίας μας στελεχώνουν και την εθνική ομάδα ρομποτικής την οποία για πρώτη φορά δημιούργησε το 2023 ο HE.R.O (Hellenic Educational Robotics Organization).

Τα οφέλη της εκπαιδευτικής ρομποτικής στα παιδιά

Στην εκπαίδευση της ρομποτικής ( όπως αυτή διδάσκεται από την Ακαδημία Ρομποτικής Λήμνου), χρησιμοποιείται ως κύρια μορφή μάθησης το πλαίσιο της ομάδας. Μέσα από την ομαδική εργασία ενισχύεται η κοινωνικοποίηση, καθώς και η υπευθυνότητα του κάθε παιδιού, αφού κάθε φορά έχουν έναν ρόλο, ο οποίος θα συμβάλει στην επίτευξη του στόχου. Η επίτευξη του στόχου με τη σειρά της ενθαρρύνει την αυτοπεποίθηση του παιδιού, εφαρμόζοντας ταυτόχρονα δεξιότητες επικοινωνίας (καταστέλλοντας παρορμητικές αντιδράσεις) για την καλύτερη δυνατή απόδοση της ομάδας του.
Η διαδικασία του κάθε έργου, απαιτεί τη σωστή διαχείριση του χρόνου, μέσα από μια πορεία που το παιδί καλείται να δοκιμάσει και να ξαναπροσπαθήσει, μαθαίνοντας με αυτόν τον τρόπο μέσα από τα λάθη του, χωρίς να απογοητεύεται και να παραιτείται. Η σημασία του πειραματισμού και του λάθους, σε ένα προστατευμένο πλαίσιο, είναι εξαιρετικά σημαντική για τη συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού, ιδιαίτερα όταν μπορεί να δει και να αποτιμήσει άμεσα τις επιπτώσεις του στην ομάδα και στην επίτευξη του τελικού στόχου.
Η ρομποτική αποτελεί ουσιαστικά την επίλυση ενός  προβλήματος. Κάτι τέτοιο απαιτεί από το παιδί να εμπλακεί ενεργά στο σχεδιασμό των επιμέρους βημάτων, αλλά και να αξιολογεί συνεχώς την πορεία του. Η διαδικασία αυτή είναι πολύ ενισχυτική στη νοητική ανάπτυξη του παιδιού, αφού καλείται να συνδυάσει και να επεξεργαστεί πολλά στοιχεία ταυτόχρονα, απαιτώντας την διατήρηση της προσοχής και της συγκέντρωσής του για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Οι έρευνες έχουν δείξει ότι οι δεξιότητες που αποκτώνται από τα προγράμματα ρομποτικής, δεν περιορίζονται στην αίθουσα διδασκαλίας, αλλά γενικεύονται. Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά μαθαίνουν, ουσιαστικά, να σκέφτονται. Άλλωστε είναι αποδεδειγμένο, ότι μέσα από την επαναληψιμότητα των νοητικών διεργασιών ενισχύονται και διευρύνονται τα νευρωνικά δίκτυα στον εγκέφαλο. Με αυτόν τον τρόπο είναι εφικτή η βελτίωση της επίδοσης και σε άλλα αντικείμενα (σχολικά μαθήματα, γλώσσες, ομαδικές δραστηριότητες, κ.ά.), καθώς ο εγκέφαλος «εκπαιδεύεται».
Τα παραπάνω επιτυγχάνονται μέσα από τη διαδικασία του παιχνιδιού, κάνοντας τη μάθηση ευχάριστη και διασκεδαστική. Η μέχρι τώρα εμπειρία στα προγράμματα ρομποτικής δείχνει ότι τα παιδιά δεσμεύονται στη διαδικασία, παρακολουθώντας τα με ενθουσιασμό και πολύ θετική διάθεση.

Το δυναμικό μας!

Ο Αντώνης Μακρής είναι ιδρυτής της Ακαδημίας Ρομποτικής Λήμνου και ασχολείται με τον κλάδο της εκπαίδευσης πληροφορικής από το 2011. Είναι απόφοιτος της Σχολής Εφαρμογών Πληροφορικής στην Διοίκηση και την Οικονομία , πιστοποιημένος εκπαιδευτής ρομποτικής από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και πιστοποιημένος εκπαιδευτής από τον ΕΟΠΠΕΠ μεταξύ άλλων, στον κλάδο Σχεδιαστές, αναλυτές και προγραμματιστές συστημάτων υπολογιστών. Επιπλέον, έχει επιμόρφωση με θέμα Εκπαιδευτική Ρομποτική ,STEM και Coding από το ΚΔΒΜ του Πανεπιστημίου Πατρών. Είναι Certified Python Application Developer από τον φορέα Vellum Global Educational Services. Διατέλεσε  υπεύθυνος Εκπαίδευσης, Ανάπτυξης και Διασφάλισης Ποιότητας του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Αγίου Ευστρατίου. Είναι προπονητής ομάδων εκπαιδευτικής ρομποτικής στο νησί της Λήμνου από το 2021. Οι ομάδες του έχουν λάβει σημαντικές διακρίσεις.

Η Αναστασία Μένξι είναι πτυχιούχος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στην  Επιστήμη των Υπολογιστών και τις Τηλεπικοινωνίες, είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Πληροφορική και την Υπολογιστική Βιοϊατρική. Είναι υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου , στο οποίο διδάσκει Ρομποτική και Τεχνητή Νοημοσύνη.

Η Αναστασία εντάχθηκε στην ομάδα μας με σκοπό να αναβαθμίσουμε ακόμα περισσότερό την  εμπειρία των μαθητών μας στην ρομποτική και την πληροφορική.